Chat with us, powered by LiveChat

Reklamationsvillkor och ångerrätt

Får jag returnera produkterna jag har köpt?

Om du väljer att inte behålla de produkter du köpt på vår hemsida, då kan du utöva det som kallas för "ångerrätt". Du har 14 dagar på dig, från dagen du tog emot din order, för att ångra dig om hela köpet eller bara en del av det.

Produkterna måste returneras oskadade, i oförändrat skick och kompletta med originalförpackningen. Ångerrätten gäller inte för skräddarsydda eller specialanpassade produkter, inklusive produkter som skapats med hjälp av vår konfigurator.

Jag önskar returnera en produkt - hur går jag tillväga?

På ditt konto har du möjlighet att göra en returbegäran. Gå till “Mina returförfrågningar” under “Mitt konto”. Klicka på “Lägg till ny begäran”' och ange orderreferensen. Om du är osäker på vad orderreferensen är, kan du enkelt hitta den i “Mina beställningar” på ditt konto.

OBS: Om du har handlat som "gäst", behöver du skapa ett konto genom att använda den här länken: https://www.creative-cables.se/index.php?controller=guest-tracking

Hur returnerar jag min order?

Genom avsnittet 'Mina returförfrågningar', fortsätt genom att ladda ner och applicera fraktsedeln på paketet.

När denna fas är klar, är du redo att returnera genom att gå till en av Postnords avhämtningsplatser som anges i den fullständiga listan tillgänglig här: https://www.postnord.se/en/our-tools/find-service-point/

När och hur får jag tillbaka pengarna?

När din order har returnerats till vårt lager och vi har verifierat att allt är i perfekt skick, kommer vi att behandla din återbetalning. Detta sker alltid inom 14 dagar efter mottagandet. Du kan när som helst kontrollera statusen för din returbegäran under sektionen "Mina returförfrågningar".

När vi räknar ut återbetalningen för de varor du har returnerat, drar vi av 79 SEK för returfrakten från det totala värdet. Om du har returnerat hela beställningen och betalat för frakten när du gjorde ditt köp, kommer vi även att återbetala dessa fraktkostnader. Vi gör vårt bästa för att se till att din återbetalning blir så smidig som möjligt!

Återbetalningen kommer att bearbetas efter mottagande och granskning av ordern. Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid beställningstillfället.

I vilka fall kommer jag inte att få någon återbetalning?

Nedan listas de fall där ingen återbetalning är möjlig:

  • Förfallna villkor: Du har upp till 14 dagar på dig att ångra hela din beställning eller bara en del av den.
  • Specialanpassade produkter: alla beställningar som är anpassade eller skapade via konfiguratorn.
  • Icke godkända returer: försändelser som hanteras självständigt av kunden utan en begäran via returformuläret och utan hantering med den utvalda transportfirman.
  • Returer i butik: Returer av onlinebeställningar som utförs i Creative-Cables-butiker accepteras inte.

Meny